Tarihçe

Oyun Geliştirme ve Programlama Programı Tarihçesi

Oyun Geliştirme ve Programlama Programı, çağımızın hızla büyüyen dijital eğlence ve yazılım sektörlerinin ihtiyaç duyduğu yaratıcı ve teknik donanıma sahip bireyleri yetiştirmek amacıyla, Eskişehir Teknik Üniversitesi çatısı altında kurulmuştur. Program, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Eskişehir Teknik Üniversitesi Bilişim Teknolojileri Meslek Yüksekokulu bünyesinde öğrenci kabulüne başlamıştır.

Program kapsamında; bilgisayar oyunları geliştirme, oyun motorları kullanımı, 2D/3D grafik tasarımı, yazılım programlama, yapay zekâ uygulamaları, etkileşimli medya tasarımı ve oyunlaştırma gibi alanlarda kuramsal ve uygulamalı eğitimler verilmektedir. Öğrenciler, sektörle uyumlu bir biçimde oyun geliştirme sürecini fikir aşamasından yayın aşamasına kadar tüm yönleriyle öğrenmekte; grup projeleri, staj imkanları ve yarışmalarla da mesleki deneyimlerini artırmaktadır.

Program öğrencileri; yazılım, grafik tasarım, hikâye anlatımı ve kullanıcı deneyimi gibi çok disiplinli alanlarda bilgi sahibi olarak mezun olmaktadır. Ayrıca, başarılı öğrenciler için dikey geçiş, yandal ve projelere dayalı ulusal/uluslararası katılım olanakları da sunulmaktadır.

Oyun Geliştirme ve Programlama Programı; genç, dinamik ve sektörde deneyime sahip öğretim elemanlarıyla birlikte, öğrencilerini dijital çağın yaratıcı üreticileri arasında konumlandırmayı hedeflemektedir.